30.10.2015

Harja Hulmuten Harjuun!

Viestin alku antoi ymmärtää, että rehtori on hyväksynyt hakemukseni. Päätin avata saapuneen sähköpostiviestin. Aloin lukea sitä kiihkeästi ja mikä huippu-uutinen minua odottikaan! Viestissä luki näin: "Hei Doris! Rehtori on tehnyt myönteisen päätöksen hakemukseesi päästä opiskelijaksi Harjuun." Tämän luetuani hymyni levisi varmaan korviin asti! Olin niin onnellinen, helpottunut ja innoissani, että aloin melkein huutaa ja tanssia bussista pois kävellessäni. Realistisesti kasvoni loistivat onnesta ja hymy oli varmasti leveä! Kipitin kotiin pikavauhtia ja kerroin äidilleni innoissaini, melkein huutaen ilosta: MUT ON HYVÄKSYTTY HARJUUN!!! PÄÄSEN OPISKELEMAAN HEVOSTALOUTTA! JES!
Tarinallisen kerronnan jälkeen yritän selventää vielä tätä kuviota teille lukijoille toisella tapaa tiivistettynä. Eli minä vaihdan oppilaitosta Omnian ammattiopistosta Harjun Oppimiskeskukseen Virolahdelle. Vaihdan, koska en pidäkään audiovisuaalisesta viestinnästä. Hevosala on minulle se yksi ainoa ja oikea vaihtoehto. Aloitan mitä todennäköisimmin ensi viikolla Harjussa. Tämä on isoin muutos elämässäni mitä minulle on koskaan tapahtunut, sillä joudun muuttamaan pois kotoa, pois tutusta ympäristöstä ja tuttujen ihmisten luota. Muutan Harjussa olevaan soluasuntoon, eli huomeistoon jossa on useampi kahden hengen huone ja yhteiset keittiö-, peseytymis- ja oleskelutilat kaikille huoneiden asukkaille. Jännittää ihan hirveän paljon, mutta uskon että nyt on oikea aika. Ja kyllä minä tulen pärjäämään, näin ainakin uskon, sillä olen aina ollut hyvin itsenäinen ihminen.

Harjun Oppimiskeskuksessa aloitan hevostalouden perustutkinon hevostenhoitaja -linjan. Minusta pitäisi siis valmistua hevostenhoitaja noin kolmen vuoden päästä. Tässä vaiheessa toivon pääseväni töihin Suomen parhaimmille talleille. Ulkomaillekin olisi mukava lähteä hevostenhoitajaksi vaikka jollekin kilparatsastajalle, mutta ennen sitä minun tulisi saada englanninkielentaitoni parempaan kuntoon. Noh, onneksi tässä on kolme vuotta aikaa opiskella hevosista, pohtia ja kehittää englanninkieltä.
Blogin sisältökin tulee hieman muuttumaan. Tulen varmasti kertomaan siitä miten sopeudun Harjuun, millaista siellä on ja millaista siellä opiskelu ja asuminen on. Postaukset Punametsän tallilta jäävät nyt luonnollisesti vähemmälle, sillä käyn siellä enää tämän vuoden loppuun. Puniksesta tulee pian kuviota selventävä postaus. Nyt moni asia muuttuu, saan enemmän vastuuta, minun pitää alkaa huolehtia vielä enemmän itsestäni ja omista asioistani. Kaikki postaustoiveet ovat erittäin tervetulleita! Kerron mielelläni näistä teiniajan mutkista ja matkoista kohti ammattia ja aikuisuutta. Kysykää rohkeasti melkeinpä ihan mitä vain kommenteissa ja yv:llä sosiaalisissa medioissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti