23.2.2015

Päivä Virossa 20.2.2015

Kerron nyt siitä, kun kävin Virossa perjantaina. Aamulla heräsin 5:45 ja lähtö oli tuntia myöhemmin. Menimme junalla Helsinkiin, josta jatkoimme raitiovaunulla satamaan. Kävimme lähtöselvityksessä ja menimme laivaan. Meillä eli minulla, äidilläni ja tädilläni ei ollut hyttiä menomatkalla. Menimme heti ensimmäisenä syömään aamupalaa laivan ravintolaan. Tarjolla oli monenlaista hyvää mm. Leipää, lisukkeita, salaattia, pekonia, perunaa ja hedelmiä. Laiva oli vielä Suomen satamassa kun olimme jo melkein syöneet. Sitten lähdimme tutkimaan laivaa. Aikuiset jäivät oleilemaan laivan esiintymislavan kupeeseen. Minä lähdin itsekseni kierrokselle. Kävin mm. Yhdeksännessä kerroksessa kannella.

Kannella tuuli tosi kovasti. Ei oikein hiukset totelleet. :D

Ostin laivalta keltaisen limurannekkeen. Se maksoi 5€. Sillä sai juoda mitä tahansa limua niin paljon kuin vain halusi meno-, sekä paluumatkalla kaikista laivan baareista. Se oli aivan mahtava juttu! Join noin seitsemän lasillista kokista, joista kyllä varmaan puolitoista lasillista joi minun äitini ja tätini. Mutta paljon join itsekkin. Vähän jopa liikaa. Yhdessä vaiheessa minulle tuli hieman paha olo menomatkalla. Mutta ei kyllä kovinkaan.

Sitten maissa me menimme ilmaisella bussilla ostoskeskukseen. Matkan varrella näin Viron raviradan, jonka nimi on Hipodroom. Olisin halunnut käydä siellä, mutta en voinut. Kauppakeskuksessa vietimme lähes kaikki maissaolotunnit. Noin 5 tuntia siis shoppaillen. Kävimme myös syömässä. Itse otin lohta ja perunaa. Teen ostoksistani sitten eri postauksen kun saan niistä hyvät kuvat.

Ostoskeskuksesta jatkoimme taksilla sataman lähellä olevaan pikkuputiikkikauppakeskukseen. (En muista nimeä, lisään kun muistuu) Siellä kävimme kahvilassa ja katselimme miten samoja vaatteita ja pipoja oli myynnissä monessa eri liikkeessä. Lopuksi siirruimme sataman terminaaliin odottamaan laivaan pääsyä. Odotusaikaa oli kuitenkin vielä huikeat kaksi tuntia. Huhhuh..

Aikaa kulutettuamme milloin mihinkin (hyödyttömään) pääsimme viimein siirtymään yläkertaan laivaa kohti. Siellä sitten harmiksemme jouduimme seisomaan TUNNIN, sillä satamassa Eckerölinen portti oli rikki tai jotain ja kaikki laivat joutuivat käyttämään samaa porttia. Ihmiset alkoivat voida pahoin. Ruuhkassa paljon ihmisiä vieri vieressä seisoi pienessä tilassa. Minustakin alkoi jo tuntua ettei happi ole hyvää. Näin kun yksi mies oli jo tosi huonossa kunnossa. Tätinikin voi todella pahoin. Viimehetkellä laiva saapui ja oli saanut edelliset matkustajat ulos. Pääsimme kulkemaan laivaan sisään ja hengittäminenkin helpottui saadessamme raitista ilmaa.

Tätini oli varannut meille hytin paluumatkalle ja se olikin todella hyvä asia, sillä olimme kaikki todella uupuneita. Menimme huttiin ja kukin lösähti omalle sängylleen, minä yläsänkyyn. Lähes puoli tuntia levättyämme lähdimme viimein parempivointisina ostamaan laivan kaupasta jotain tuliaisia. Matkaan tarttui suklaata ja kynsilakkoja, mutta niistä lisää ostospostauksessa. Menimme syömään iltaruokaa tai miksi sitä nyt voikaan kutsua.. Lihapullia ja ranskalaisia korissa noin kello 19.

Ruoan jälkeen menimme vielä äitini kanssa kauppaan ja sitten minä lähdin vessaan, mutta matkalla huomasin esiintymislavalla Janne Ordénin. En ole koskaan kuullutkaan hänestä, mutta räppi vaikutti hyvältä, joten menin kuuntelemaan. Sitä kuuntelinkin sitten melkein 45 minuuttia kokista nauttien. Kun keikka oli ohi, menin hyttiimme lepäilemään. Pian olimmekin jo lähellä Suomen satamaa ja aloimme valmistautua maihinnousuun.