30.10.2014

Sanna Backlundin ja Tiina Tarkkalan luento

Hei kaikki!
Eilen 29.10.2014 olin Sannan ja Tiinan Hevosharrastajasta intohimoiseksi hevosen omistajaksi - Haaveiletko hevosen ostosta - luentosarjan ensimmäisellä luennolla. Menin sinne, koska olen kiinnostunut aiheesta vaikka ei hevosen osto ole ajankohtaista minulle ainakaan vielä. On kuitenkin hyvä tietää, sillä hevosen osto ei ole niin yksinkertaista kuin esimerkiksi kissan ostaminen.

Ensimmäisen luennon aiheena oli; Mitä pitää ottaa huomioon hevosen valinnassa?
Tiina puhui ensin. Tiinan luento koski minua enemmän ja sisäistin hänen kertomiaan asioita paremmin kuin Sannan. Tiina kertoi muiden muassa siitä, että ratsastuskoulussa ratsastetaan erihevosilla. Kun ostetaan oma hevonen, sitä vaihtelua ei tule melkein ikinä.
  Tärkeitä aiheita olivat mm. 
Milloin valmis omaan hevoseen? 
Mitä tarvitaan? 
Hevosen koulutustaso ja rakenne, raha-asiat ja ammattilaisen apu, tallipaikka, hevosen valinta.. Suomesta vai ulkomailta? 
Hevosen koeratsastus. 
Sekä vuokrahevonen.

Sanna aloitti pienen kahvitauon jälkeen oman osuutensa. Sanna puhui varsan ja nuorien hevosten ostosta hyvää asiaa. Ne eivät kylläkään olleet minulle se tärkein asia, kun ei tuota hevosta kannata todellakaan ostaa ensimmäiseksi hevoseksi. Hän korosti myös hyvän kengityksen merkitystä.
Sanna puhui kokeilutilanteesta:
Näytetäänkö ensin?
Kuka kokeilee?
Mitä tehdään?
Mitä ei tehdä?
Sitooko ostaja mihinkään?
Sitooko myyjä mihinkään?

Luento loppui hieman myöhemmin kuin piti eli kello 21:00. Olin ollut koulussa 9-16 ja tein kaksi tuntia läksyjä koulun aulassa odotellessa luennon alkua. Minun olisi pitänyt käydä syömässä kunnolla päivällistä, sillä söin huonon aamiaisen ja koulussa kyllä ihan hyvin, mutta sen jälkeen en melkein mitään ennen yhdeksää illalla. Päänsärky ja väsymys alkoivat vaivaamaan luennon loppupuolella. Ensi kerralla eli 19.10.14, minun pitää toimia toisin. Silloin on aiheena eläinlääkärintarkastus ja hevoskaupan kiemurat. Luennoimassa on eläinlääkäri Liisa Harmo ja asianajaja Outi Maunula.

Linkki Länsiväylän ilmoitukseen:  Klikkaa tästä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti