26.8.2016

Illanviettoa Ainossa ja Ravintola Maneesissa

Eilen torstaina päätimme lähteä perheeni kanssa viettämään iltapäivää Ratsastuskeskus Ainoon. Kuten jo edellisessä postauksessa sanoin, minä olen ajatellut aloittaa ratsastuksen jossain laadukkaassa ratsastuskoulussa, joten Ainohan minulle tuli ensimmäisenä mieleen. Illan ohjelmassa oli syödä Ravintola Maneesissa jo hyvän maineen saanutta Tallin Burgeria. Burgeriin kuului itse hampurilainen ja ranskalaiset. Juoma piti ostaa erikseen. Ruoka oli oikein hyvää ja täyttävää. Kaltaiselleni pienikokoiselle naiselle olisi riittänyt jopa pienempikin annos, mutta parempi enemmän kuin liian vähän! Ravintola muuten oli oikein viihtyisä ja sisustukseltaan luksusta. Palvelukin oli erinomaista. Ravintola Maneesista on esteetö näkyvyys molempiin Ainon maneeseihin, mutta harmikseni eilen maneeseissa ei ollut ketään ratsastamassa.

Siitä päästäänkin toiseen asiaan, miksi olin eilen Ainossa. Ruokailun jälkeen menimme nimittäin tutustumaan ratsastuskoulun tiloihin, jonka jälkeen halusin käydä seuraamassa ratsastustunteja ulkona. Halusin nähdä minkä tasoista opetus on  missäkin ryhmissä, millaisia hevoset ovat ja miten Ainon tunneilla toimitaan. Sain ratsastuskoulusta erittäin positiivisen kuvan. Seurasin, sekä koulu-, että estetunteja. Tunteja katsoessani minulle tuli todella vahva halu päästä itsekin heti ratsastamaan. Vaikka olenkin mieltänyt itseni kouluratsastajaksi, eikä esteet muka oikein ole se minun juttuni, niin estetuntia katsoessani kyllä tuli hinku päästä hyppäämään! Seuraava pohdinnan aiheeni onkin sitten haluanko koulu-, este- vai yleistunnille. Nyt jokatapauksessa näyttäisi siltä, että jos aloitan tunneilla käymisen niin valintani on Ratsastuskeskus Aino.
Mitä mieltä te olette Ratsastuskeskus Ainosta?
Onko kellään kokemusta tallin tunneista?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti